Bismillahirrahmanirrahim~

Bismillahirrahmanirrahim~

Ahad, 5 Februari 2012

PERJALANAN HIDUP

Assalamualaikum.Pada kali ini tangan saya rajin pula hendak menaip di papan keyboard sambil mendengar lagu-lagu yg sedap didengar.Entri saya kali tidak lain tidak bukan hanya berkisar  mengenai kehidupan saya. Tahun 2011 baru berlabuh dan kini tiba tahun 2012 yang penuh misteri.Penuh warna-warna harmonis yang cukup indah dikongsi bersama penghuni alam bumi ini.Azam tentu baru dan pemikiran juga mesti baru kan?Teringat saya tahun 2011 banyak meninggalkan kenangan manis dan duka yang sukar saya lupakan.Semua ini,saya bancuh dalam satu uncang,digaul dalam satu bekas,ramuan sabar,jujur,amanah  dan ikhlas ditabur agar hasil dapat dimaksimakan.Nah,tahun 2011 memang merupakan memori terindah sepanjang saya bergelar pelajar.Semuanya akan menjadi semangat untuk saya bangun membuat evolusi di dalam diri.InsyaAllah.Harap kalian juga begitu?Tahun 2012 ini eloklah kita membuat penghijrahan dalam diri.Namun seelok-eloknyanya azam semasa awal muharram lagi baik.Tentunya saat itu meminta ampun lah kita kepada Allah segala apa yang kita telah lakukan di dunia baik sedar mahupun tidak.Sesungguhnya Allah amat menyukai orang yang bertaubat dan memohon ampun kepadanya.Mari wahai teman pasang sebulat tekad untuk berubah ke arah yang lebih baik. ”Jika kau telah membulatkan tekad maka bertawakallah kepada Allah”(Surah Ali-Imran)3:159.                                                                                                                           Masih ada sinar mentari yang akan menanti anda.Jangan berputus asa dan teruskan beristiqamah dalam mencari solusi kehidupan.Saya juga seperti anda yang masih belajar.Paling penting,usah hiraukan kenangan lalu agar tidak mengganggu anda untuk teruskan kehidupan.Anggap sebagai sejarah yang telah dibukukan erat.Walau bagaimanapun susahnya hidup itu ia tetap kehidupan yang telah ada di Loh Mahfuz.Takdir itu masih boleh diubah kecuali hanya ajal saja tidak mampu kita tolak.




Wassalam.                                                                                                                                                                                 12Rabiulawal1433H.                                                                                                                                                             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan