Bismillahirrahmanirrahim~

Bismillahirrahmanirrahim~

Jumaat, 10 Februari 2012

Tazkirah ringkas~

Bismillah.Assalamualaikum.
Syukur ke hadrat Ilahi tangan ini mampu lagi bergerak dengan kehendakNya.Permulaan entri ini saya mahu mengucapkan Salam Maulidur Rasul buat junjungan besar kita baginda Rasulullah SAW.Allahummusolli ala muhammad  wa ala muhammad.Marilah kita memperbanyak selawat kepada baginda.Sungguh,kita tak akan menjadi orang rugi bahkan akan tergolong dalam golongan dalam orang-orang yang beruntung.Sangatlah beruntung diri kita apabila mendapat syafaat daripada baginda kelak.InsyaAllah.
Kesempatan yg bersisa,ingin saya kongsikan bersama kalian sambutan maulidur Rasul peringkat sekolah yg diadakan di sekolah saya.Saya sangat sukacita dan senang dengan pengisian-pengisian sepanjang progran dijalankan.Tidak rugi rasanya hadir ke sekolah selain mendapat ilmu yg percuma tanpa berbayar.Tentunya saya paling menunggu ceramah mengenai bagaimana hendak mencintai Rasulullah SAW yg dikendalikan seorang ustaz.Sangat ringkas tapi padat dengan mesej.Rasa rindu yang mendalam kepada Kekasih Allah,Muhammad SAW dituruti rasa terharu atas pegorbanan baginda dalam menegakkan deen Allah.Terngiang-ngiang di telinga saya apa yang dikatakan ustaz itu:

“Seseorang itu tidak akan menyayangi yang lain tanpa sebab.Tentunya menyayangi mereka pasti kerana kesempurnaannya.”

Kata Ustaz lagi:

“Orang yang bercinta tidak akan mempedulikan sekeliling mereka meski si kekasih itu kentut pun dikatakan bau seperti Ambi Pur.Saat itu mereka hanya memandang kesempunaan lahiriah.

Apa yang saya dapat,cinta yang azali dan hakiki itu milik Allah.Selain itu,ustaz cuba menerapkan rasa cinta kami kepada junjungan besar kita Rasulullah SAW.Wajar kita mencintai Rasulullah atas kesempurnaan baginda yg tiada tolok bandingnya.Tambahan pula,jasa baginda yang mulia jangan dilupakan.Alhamdulillah,selesai dari ceramah itu hati saya lebih tenang.Saya tekadkan untuk mencintai Rasulullah SAW melebihi makhluk lain.InsyaAllahJ
18 Rabiulawal 1433H.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan